fredag den 25. juni 2010

Hvorfor kosttilskud er mere end almindelig mad?

Jeg talte med en rigtig sød person igår, som henvendte sig til mig, fordi hun har brug for at tabe sig 25-30 kilo.

Da vi kom ind på vigtigheden af at erstatte noget af den almindelige mad med et kosttilskud, for at sikre at man taber sig fedtmasse og ikke muskelmasse, samtidig med at kroppen ikke kommer til at mangle næringsstoffer spurgte hun mig;

Jamen er det naturligt? Jeg er opdraget til at spise rigtig mad, det mener jeg er mere naturligt!

Og jeg er helt enig, hvis den almindelige mad var produceret som for bare 50 år siden.

Fpr et par måneder siden købte min kone nogle æbler i et supermarked, de er stadig fine grønne og skinnende, nu har de ligget i køleskabet i et par måneder, og jeg har på fornemmelsen at der kan de ligge i mange måneder endnu, uden at rådne.

Desværre er den almindelige mad fyldt med pesticider, tilsætningsstoffer, væksthormoner, kemikalier, og for æblernes vedkommende, så bliver de plukket før de modnes, holdt i store køleskabe i op til et par år, før de kommer igennem et vandbad, hvor de bliver malet (de er helt grå, når de tages ud af køleskabet) og derefter pakket og sendt ud i supermarkedet, hvor vi køber dem. Vi tror at det er æbler som for 20 år siden, men det er det ikke.

Næringsværdien er lig nul og sideeffekterne er der ingen der kender til endnu.

Så for at komme tilbage til det det egentlig handler om, så er et naturligt kosttilskud, der reducerer mængden af kalorier og øger mængden af næringsstoffer i et vægttabsforløb, helt klart den bedste løsning.

Du sikrer dig selv at det er fedtmasse du taber og ikke muskelmassen, samtidig styrker du din krops sundhed generelt, og dette mærker du som mere energi og velvære.

Og faktisk taber du dig uden at skulle lideafsavn, du kan nemlig godt nyde nogle af de gode ting samtidig.

Kosttilskud er ikke kun nødvendigt i et vægttabsforløb, men faktisk er det noget vi alle bør spise hver dag, hele året rundt, for at sikre at vores krop og celler for alle de næringsstoffer den almindelige mad ikke kan give os.

Du kan læse mere her om sund ernæring

Ingen kommentarer: